PrSB Forum

Yaz geldi,yaz demek tatil demek,tatil de Pяร๒ ƒ๏®uм demek!OKS,ÖSS VE SBS Öğrencilerine tercih döneminde kolaylıklar diler,gönüllerindeki yere gitmelerini temenni ederiz...
 
AnasayfaPortalTakvimGaleriSSSAramaKayıt OlÜye ListesiKullanıcı GruplarıGiriş yap

Paylaş | 
 

 SINAVI NASIL KAZANIRSINIZ? (önemli!!)

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
DevriM
AdmiNistratoR
Master of FantasticFiction

AdmiNistratoR  Master of FantasticFiction
avatar

Mesaj Sayısı : 1034
Yaş : 27
Bugün nasılsın :
O tam bir :
Kayıt tarihi : 05/06/07

Karakterleriniz
Güç:
500/500  (500/500)
İsminiz: Franklin Theodore Schneider
Tarafınız ve Kan Statünüz: Safkan-Tarafsız

MesajKonu: SINAVI NASIL KAZANIRSINIZ? (önemli!!)   Perş. Mayıs 22, 2008 5:54 pm

SINAVI NASIL KAZANIRSINIZ?

www.sbeledioglu.com

Sevgili SBS, OKS ve ÖSS öğrencileri bu yazı sadece sizin için. Siz bu yazıyı okuduktan sonra adeta sahneye “sınav kazanma” oyununu koyunuz. Bu oyunu kurallarına göre oynamanın, başarıdaki büyük etkisini ise aklınızdan hiç çıkartmayınız.
Öncelikle başarınızın önündeki engelleri ele alalım ve hep birlikte onu ortadan kaldıralım ki, başarmak için yaptığımız çalışmaları daha kolay ve daha verimli bir şekilde yürütebilelim.
BAŞARINIZA NELER ENGEL OLUR?
a. Çalışma Hataları Yapmak
Çalışma hatalarının başında “konular bitti, artık test çözmem gerek” anlayışı yatar. Oysa bu anlayış o kadar yanlış ki, bir öğrencinin sınavı kazanamaması üzerinde tek başına dahi etkili olabilir.
“Eğer “konular bitti” yerine konuları öğrendim” anlayışı ile test çözmüş olsaydınız, işte o zaman ortada bir sorun olmadığını düşünebilirdik.
Diğer bir çalışma hatası ise, sırf tekrar yapmış olmak için yapılan sık ve periyodik tekrarlar. Bu, beyni adeta zayıflatmakta, okuduğunu bırakın anlamayı hissetmemesine yol açmaktadır.
Ayrıca, sürekli ders dinleyerek etüt alarak yapılan çalışmalar da çalışma hataları başlığı altına alınabilir. Çünkü bu durumda öğrencinin sadece bilgiyi alma, yani ezberleme düzeyinde kalacağı unutulmamalıdır.
Dinlenmeden çalışmak da başarıyı engelleyen temel etkenlerdendir. Böyle bir durumda öğrenci sınava, fiziksel ve zihinsel yorgunlukla girer. Yani sürmenaj olur.
b. İletişim Hataları
Aslında öğrencinin iletişim hataları, sınav öncesinde öğrenme, amaca ulaşma, başarılı olma anlayışını ve konsantrasyonunu zayıflatan bir takım ilişkiler içerisine girmesidir.
Eğer öğrenci, bu dönemde aşırı sosyal etkinlik, yeni arkadaşlıklar ve bu ilişkilerindeki sorunlar veya sevinçleri derslerinin önüne geçirirse, onları daha çok önemser ise, yavaş yavaş öğrenme, çalışma, motivasyon ve konsantrasyon kaybına uğrayacaktır. www.sbeledioglu.com
Öğrencilerin bugünlerde, “iletişim zeminlerini” sabit tutmalarında çok büyük bir fayda vardır. Bu dönemde öğrenci, mevcut çevresi ile yetinmeli ve onlarla olabilecek sorunları “hiçbir şey, kazanmamdan önemli olamaz!” diye, üzerinde durmadan geçmeyi başarmalıdır.
c. Psikolojik Etkenler
Öğrencilerin, “sorun acilleme” ve “negatif doğrulama” yapma dönemi bu nisan, mayıs ve haziran aylarında oldukça artmaktadır.
Bu dönemde öğrencinin sorun acilleme yapması, karşımıza, sınav günü midem ağrırsa, o akşam uyuyamazsam, burnum kanarsa gibi bazı olumsuz düşünceler üretmesi şeklinde ortaya çıkar.
Öğrencinin bu sorunları tek tek aşmaya çalışması durumunda ise, zihnini derslerle değil bunlarla meşgul etmesi gibi bir sonuç ortaya çıkar.
Böyle bir durumda yapılacak olan şey, “evet bunlar olacak, ama bunlar benim bilgilerimi kullanmamı engelleyemeyecek” şeklinde düşünüp, sorunu yok etme değil, sınavı kazanma psikolojisini öne çıkarmak gerekir. Zaten böyle bir psikolojik üstünlüğün sağlanması durumunda “sorun acilleme” psikolojisi kendiliğinden ortadan kalkacaktır.
BAŞARIYI NELER GETİRİR?
a. Verimli Çalışma
Peki bu verimli çalışma ne demek? Bir öğrenci nasıl çalışırsa verimli çalışma yapmış olur?
Öncelikle, amaç ve hedeften yoksun olan yani motivasyon dinamiklerinin en önemli unsurlarından birini taşımayan çalışma, verim açısından yetersiz kalır.
Böyle bir durum, öğrencinin çalışma ve zorlukları açma istek ve enerjisi yetersiz olacağından öğrenme gerçekleşemez.
İçinde bulunduğumuz bu Nisan-Mayıs ve Haziran aylarında öğrencinin “öğrenme programı” yapması gerekir. Yani öncelikle eksik olduğu konuları ve o konuların bağlantılı olduğu diğer konuları saptayıp ona çalışması gerekir.
Ama asla, şu dersi, şu sürede tekrar edip, şu kadar soru çözeceğim anlayışı ile hareket edilmemelidir.
Öğrenci eksik konularına çalışırken, üç saatin iki saatinde konulara çalışmalı, bir saatinde ise o konunun testlerini çözmeli, eğer yanlışları çok çıkıyorsa yeniden ve o konuya daha geniş açıdan çalışmak gerekir.
Özellikle müzik dinleyerek test çözülmemeli. Çünkü gerçek sınavda müzik olmayacağı için, sınav anında beynimizin bu alışkanlığını yenmek zor olacaktır.
Verimli çalışmanın diğer yöntemi de, öğrencilerin konulara çalışırken, çalıştıkları o konunun diğer konularla benzerliklerini ve farklılıklarını öğrenmeyi unutmamalıdırlar. Zaten sorular, bu benzerlik ve farklılıkları ayırt edebilme yeteneğini ölçecek sorular olmaktadır.
Verimli çalışma yapan öğrencilerin bu aylarda, mutlaka birbirlerine, öğretmenlik yapmalarını, kim hangi konuyu iyi biliyorsa, onu arkadaşına anlatarak bakış açısını genişletmesini öneriyorum. Bu durumda hem anlatan, hem dinleyen öğrenci mükemmel düzeyde öğrenecektir.
Bir başka verimli çalışma yolu da; kafamıza konuların sırasını yerleştirmektir. Bu bilgi dağınıklığını ortadan kaldıracak olan bir yoldur.
b. Amaç Merkezli İletişim
Öğrencinin yaklaşan sınav döneminde, bütün davranışlarını, önem verdiği şeyleri hep sınavı kazanmaya göre düzenlemesi durumunda, motivasyon ve konsantrasyonunu korumuş olur.
Yapmak istediklerini, başarıya yarar ya da yaramaz diye ayırıp, başarısını, olumsuz etkileyecek unsurlardan hep uzak durmalıdır.
Öğrencinin, arkadaşlarının, annesinin, babasının, öğretmenlerinin kendisine haksızlık yaptığını düşünmesi durumunda dahi, bu haksızlıkla mücadele etmemesini, zihnini sadece konulara vermesini öneriyorum.
c. Psikolojik Destekler
Öğrencinin, kendisini bir öğrenci olarak iyi hissedebilmesinin biricik şartı, yeterince çalıştığına ve bu çalışmalarından verim aldığına inanması gerekir.
Bu inanç, ona çalışma azmi ve enerjisi vereceğinden daha da çok çalışacaktır.
Kendisini, olumsuz ortamlardan, çatışma ve gerginlik çıkartacak kişilerden ve ilişkilerden uzak tutması, beyinsel enerjisini koruması açısından oldukça önemlidir.
ÖZETLE
Şunlar Başarıyı Engeller
1. Sadece test çözerek çalışmak.
2. Her soruyu öğretmene çözdürmek.
3. Konuları soru üzerinden öğrenebileceğini düşünmek.
4. Biliyorum ama bunu sorulara taşıyamıyorum diye düşünmek.
5. Soruları çözememeyi, stres, heyecan, kaygı, dikkat dağınıklığına bağlamak (oysa bu durumda konu eksiği olduğunu düşünmek ve çalışmak gerekiyor). www.sbeledioglu.coma
6. Sürekli ders dinlemek ve etütlere katılmak ve evde hiç çalışmamak.
7. Hep aynı kitaba aynı deftere çalışmak.
8. Plan ve program yapmamak.
9. Çevresi ve kendisi ile çatışmak.
10. Tekrar amaçlı tekrar yapmak.
11. Sorun acilleme yapmak.
12. Başarısızlığa hep bir bahane bulmak.
Şunlar Başarıyı Getirir
1. Çalışmaları bir amaç ve hedefe yönelik olarak yapmak.
2. Öğrenme programı yaparak eksik konulara ve o konuların önceki bağlantılarına çalışmak.
3. Zamanın üçte ikisinde konu çalışmak üçte birinde test çözmek.
4. Her konunun diğer konulardan benzerlik ve farklılığını öğrenmek.
5. Testlerde çözemediği soruyu çalışarak kendisinin çözmeye çalışması. Öğretmene soru çözdürtmemesi.
6. Bir dersi üç defa dinlediğinde hâlâ öğrenemediyse, bu defa o konuyu çalışıp, kendisinin öğretmene anlatması kesin öğrenmeyi sağlar.
7. Öğrenciler birbirlerine konuları anlatmalı.
8. Konuların sırası kafaya yerleştirilmeli.
9. Başarısız olunan sınavlar sadece, konu eksiğine bağlanmalı. Bunlar, ne stres, ne heyecan, ne kaygı ne de dikkat eksikliğine bağlanmalıdır.

_________________
Frankeschtein---Schneider

Suche gut gebauten 18-30 jährigen zum Schlachten
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://prsbforum.google-boards.com
 
SINAVI NASIL KAZANIRSINIZ? (önemli!!)
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
PrSB Forum :: Depo-
Buraya geçin: